torsdag 5. november 2009

Strikke - strakk - har strukket?



Her er mitt andre strikkeprosjekt ferdig! Det er da en hals til Gard (oppskrift og garn fra Nøstebarn). Det gikk betydelig bedre enn buksen, men jeg fant raskt ut at det var vanskelig å få det jevnt når man skal strikke en vei rett og neste vrang. Det løste jeg slik at jeg strikket vrang så stramt jeg bare klarte og rett løsere. Etter noen runder hadde jeg krampe i fingrene, men da var det for sent for rekke opp -for det gjør jeg bare i nødstilfeller!



7 kommentarer:

  1. Se der ja! Produktiv nå! :)
    Den så kjempefin og gjevn ut. Jeg har ikke fått strikket på lenge, buhuuu. Bare oppussing og alenemor-tilværelse om dagene... Men har tenkt å sy masse, og hekle noen morsomme sopper som jeg har sett ;)

    SvarSlett
  2. så flink du er :)
    kunne ønske jeg kunne strikke litt mer enn grytelapper:P

    SvarSlett
  3. Anette: Hjertlig takk, men hvis jeg kan, så kan du også! Hvis du støter på noen problemer, så kan du spørre meg, for jeg har gjort alle feilene før deg ;-D

    SvarSlett
  4. Rannveig: Det er jo mye takket være deg at jeg strikker! Du kan ikke gjøre alt på én gang, vet du -det prøver jeg å overbevise meg selv om iallefall ;-)

    SvarSlett
  5. Nydelig, rett og slett. Jeg ser frem til lynkurs neste gang jeg er i byen.

    SvarSlett
  6. Natalia: Velkommen skal du være! :-D

    SvarSlett
  7. ååå tonje, så flink du e vennen :D og tålmodig. veldi kjekk de der, har en, såklart, ikje like fin som din, bare en sånn bomullsgreie som e kjøpt på butikken. (men forall del, den e arva, gjenbruk :D )

    SvarSlett